COVID-19 - Coronavirus

Statsminister Mette Frederiksen har indført vidtgående beredskab overfor COVID-19 - Coronavirus og vi som tandlæger støtter naturligvis op om regeringens og myndighedernes tiltag.

Tandlæger er en del af sundhedsvæsenet og vi følger sundhedsmyndighedernes retningslinjer for patientbehandling.

Sundhedsstyrelsen har opfordret de private tandlægeklinikker til at arbejde videre, som vi plejer. Det er os pålagt at vi generelt skal afvise alle syge patienter og henvise dem til egen læge.
I akutte tilfælde vil de syge/afviste patienter blive visiteret til hospitalernes tandlægefunktioner.

Vi anbefaler ældre, immunkompromitterede (sygdom, kronisk lungesygdom, behandling der har medført nedsat ell. dårligt immunforsvar), at udsætte ikke akut tandbehandling til der igen er styr på smittespredning af COVID-19.

Vi skilter på klinikken med information om vigtigheden af en god håndhygiejne. Derfor hilser vi UDEN håndtryk for en periode.

Ring gerne for spørgsmål på 5788 7755

Med Venlig Hilsen
Tandlæge Annette og Kristian Lee

5 gode råd til at undgå
Paradentose

01

Bakterier, er årsagen til paradentose. Derfor er god mundhygiejne det vigtigste våben i kampen mod sygdommen.

02

Paradentose starter altid som tandkødsbetændelse. Ømt, hævet, blødende eller rødt tandkød, kan derfor være et faretegn.

03

Er du ryger, bør du overveje at lægge tobakken på hylden, da rygning øger sandsynligheden for paradentose.

04

Paradentose kan være svært at opdage for det utrænede øje. Derfor er det en god idé at gå regelmæssigt til tandlægen.

05

Tandtråd og mellemrums- børster/stikker, er altid et godt supplement til den daglige tandbørstning.